Informacje hotelowe

Ważne informacje


Apartament

Składa się z dwóch pokoi – dziennego i sypialni. W pokoju dziennym znajduje się aneks kuchenny. Klimatyzacja (o ile stanowi standardowe wyposażenie apartamentu) umieszczona jest z reguły w jednym z pomieszczeń. Apartamenty, ze względu na ich pojemność oraz funkcjonalność, polecamy szczególnie rodzinom z dziećmi.

Czas

Czas polski plus jedna godzina (+1h).

Doba hotelowa

Rozpoczyna się najczęściej o godz. 14:00, a kończy o godz. 10:00. Czas między godz. 10:00 a 14:00 wykorzystywany jest na przygotowanie pokoju dla następnych Gości. Zasada ta obowiązuje również w przypadku późnego wylotu (po północy dnia następnego). Wykwaterowanie następuje w dniu wpisanym w voucher hotelowy. W dniu wykwaterowania po godz. 10:00 recepcja hotelu zazwyczaj wskazuje bezpłatne miejsce składowania bagażu. Przedłużenie doby hotelowej związane jest z dodatkową opłatą. Prosimy pamiętać, iż EasyTravel nie opłaca kosztów związanych z pozostaniem w pokoju po zakończeniu doby hotelowej, jak również nie zwraca żadnych opłat z tego tytułu po powrocie do kraju.

Hałas

Bogata infrastruktura turystyczna (dyskoteki, bary, tawerny), ciepły klimat, atmosfera urlopu – wszystko to sprzyja nocnemu życiu towarzyskiemu. Tym samym zwracamy uwagę, iż nie możemy zapewnić kompletnej ciszy podczas Państwa wypoczynku i należy się liczyć z niedogodnościami spowodowanymi hałasem.

Kategoryzacja hoteli

Aby ułatwić Państwu wybór obiektu, wprowadziliśmy wewnętrzną kategoryzację EasyTravel:
5 oczek
Luksusowe hotele o najwyższym standardzie, często należące do międzynarodowych i powszechnie znanych sieci.
4 oczka
Obiekty o bardzo dobrym standardzie, z profesjonalną obsługą i zapewniające komfortowe warunki wypoczynku.
3 oczka
Najpopularniejsza kategoria hoteli i apartamentów zapewniająca dobry standard i miłą oraz fachową obsługę.
2 oczka
Obiekty o średnim standardzie, skromnie wyposażone często prowadzone przez rodziny.
pół oczka
Obiekty o podwyższonym standardzie.

Klimatyzacja

Urządzenie służące do regulowania temperatury w pokoju, działa najczęściej w szczycie sezonu, tj. lipiec – sierpień, często jedynie kilka godzin dziennie. W przypadku klimatyzacji indywidualnej każdy ma możliwość sterowania za pomocą pilota, którego można otrzymać w recepcji.

Łóżko dodatkowe

Najczęściej niestandardowe, przenośne lub rozkładane, przeznaczone dla dodatkowej osoby w pokoju, tzw. dostawka. Prosimy pamiętać, że dodatkowe łóżko spowodować może dyskomfort w postaci zmniejszenia powierzchni pokoju hotelowego.

Napiwek

Uznaniowa opłata, będąca gratyfikacją za należycie wykonaną usługę. Prosimy pamiętać, iż jej uiszczenie może przyczynić się do zdecydowanie lepszego serwisu i traktowania w miejscu wypoczynku (restauracja hotelowa, recepcja, bagażowy, kierowca itp.).

Prace budowlane

W przypadku remontów, prac budowlanych, mogących stworzyć dyskomfort podczas Państwa pobytu, będziemy się starali o tym informować, jednak zastrzegamy, iż na ich prowadzenie nie mamy żadnego wpływu.

Przydział pokoju

Pokoje dla Gości przydzielane są na miejscu, po przybyciu do hotelu. EasyTravel gwarantuje, że wszystkie posiadają wyposażenie zgodne z opisem w katalogu, jednak różnić się mogą wielkością łazienki lub samego pomieszczenia sypialnego, położeniem wzglądem stron świata itp. Pokoje, które oferujemy naszym Gościom, położone są na parterze, pierwszym lub wyższym piętrze. Mogą również posiadać częściowy lub całkowity widok na morze, za który nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat. Przydział pokoju często przebiega w sposób losowy i zależy tylko i wyłącznie od hotelu oraz jego możliwości, dlatego też klient nie może domagać się jakiegokolwiek odszkodowania z tytułu niezrealizowania życzenia lub prośby. W wybranych hotelach z naszej oferty istnieje możliwość dopłaty za widok na morze lub basen - wtedy przydział takiego właśnie pokoju jest zagwarantowany i wynika z treści zawartej Umowy.

Posiłki

Śniadania kontynentalne to bardzo prosty poranny posiłek, składający się z kawy lub herbaty, kromki pieczywa, masła lub margaryny oraz dżemu. Bufet kontynentalny jest rozszerzoną wersją, w którego menu znaleźć się może także sok, wędlina lub ser. Bufet może być wzbogacony dodatkowo o mleko lub jogurt, muesli, sok, żółty lub biały ser, słodkie pieczywo, ciasto, miód, jajka, lokalną wędlinę, niekiedy warzywa lub owoce. Wybór menu zazwyczaj zależy od pory roku, kategorii lub decyzji hotelu. Kolacje w formie bufetu to posiłek wieczorny, podczas którego każdy z Gości według własnego uznania korzysta z bufetu sałatkowego, wyboru dań ciepłych i deseru. Napoje do kolacji płatne są dodatkowo. Prosimy pamiętać, że w większości obiektów do kolacji wymagany jest „długi strój” – długie spodnie dla Panów. Wynoszenie dań poza salę restauracyjną jest całkowicie zabronione.

Rodzaje wyżywienia

RR - zakwaterowanie bez wyżywienia
BB - śniadania
HB - śniadania i obiadokolacje
FB - śniadania, obiady i kolacje
AL - oferta All Inclusive

Rezydent

Polskojęzyczny przedstawiciel firmy, do którego można się zwrócić z każdym pytaniem lub problemem. To osoba pomocna, gdy potrzebujemy informacji o miejscu pobytu, która ułatwi wybór wycieczki fakultatywnej i doradzi wybór rzetelnej wypożyczalni samochodów. Opiekę rezydenta zapewniamy na Zakynthos, Kos, Krecie oraz Rodos.

Sejf

Będąca na wyposażeniu recepcji lub na trwałe przymocowana w pokoju hotelowym skrzynka, w której zdeponować można kosztowności, drogie przedmioty, karty kredytowe itp. Za użytkowanie sejfu recepcja hotelowa pobiera zazwyczaj opłaty, które należy uiścić przy jego wynajęciu bądź uregulować rachunek w ostatnim dniu pobytu w hotelu.

Studio

Jedno pomieszczenie sypialne, zawierające jednocześnie aneks kuchenny (kuchnię, lodówkę, naczynia, podstawowy sprzęt kuchenny).

Termin imprezy

Impreza tygodniowa lub dwutygodniowa oznacza odpowiednio 7 lub 14 dób hotelowych. Za rozpoczęcie imprezy uważa się pierwszy dzień, będący datą zbiórki na lotnisku. Zakończeniem jest dzień planowanego powrotu z imprezy. Zdarza się, że doba hotelowa kończy się po tygodniu lub dwóch, a wylot do kraju odbywa się w dniu następnym.

Transport

Podczas Państwa wypoczynku korzystamy z renomowanych linii lotniczych oraz promowych. Niektóre linie lotnicze w celu obniżenia kosztów nie wliczają w cenę przelotu cateringu, istnieje jednak możliwość kupienia na pokładzie samolotu przekąsek oraz napojów. W zależności od warunków atmosferycznych, rodzaju i wielkości samolotu zastrzegamy sobie możliwość międzylądowań. Taka sytuacja może nastąpić również w razie konieczności uzupełnienia paliwa. W przypadku opóźnień samolotów lub promów nie przekraczających 24 godzin, spowodowanych przyczynami niezależnymi od EasyTravel (np. warunkami atmosferycznymi), klient nie może domagać się jakichkolwiek rekompensat z tego tytułu od EasyTravel. Transport do/z hotelu odbywa się autokarem, minibusem lub zamówioną taksówką. Podczas transferów nie zawsze towarzyszy Państwu rezydent.

Waluta

1 EUR = ok. 4,30 PLN.

Woda

W miejscowościach turystycznych w sezonie letnim, gdy króluje masowa turystyka, mogą nastąpić przejściowe problemy z dostarczaniem wody lub może być ona niewystarczająco ciepła.

Zbiórki

Wyznaczane są w porach gwarantujących terminowe ich rozpoczęcie. Spóźnienie się na zbiórkę (wylot, wycieczka fakultatywna) może spowodować poważne kłopoty i straty finansowe dla spóźniającego się, a czasem dla całej grupy. Odprawy na lotnisku z reguły zaczynają się na 2 godziny przed wylotem a kończą na 45 minut przed wylotem.